Blev festen inställd?

Hur har ditt liv varit under coronapandemin? Bidra med din berättelse!

Coronapandemin har drabbat oss alla på ett eller annat sätt. Vi kan nog vara överens om att vi i framtiden kommer se tillbaka på den här perioden och minnas det som coronaåren – tiden då vi fick lära oss vad “hålla avstånd” verkligen betyder. Tiden då en sådan enkel handling som en kram eller ett handslag blev något laddat eller till och med farligt.

Vi på museet jobbar ständigt med att samla in berättelser som kan ha ett historiskt värde, då det som sker runt om oss idag kommer vara morgondagens historia. Därför vill vi höra just din berättelse! Hur har det senaste året varit? Fick du gå hem från ditt jobb? Blev ditt bröllop inställt? Har du inte kunnat träffa dina barnbarn?

Berätta! Din historia är värdefull att bevara för kommande generationer.

De svar som kommer in till oss kan komma att publiceras på Skellefteå museums webbplats och på sociala medier. De kan också förekomma i framtida utställningar och trycksaker. Genom att du fyller i och skickar in ditt svar till oss godkänner du att det arkiveras, och att dina personuppgifter lagras och behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Vill du veta mer om hur Skellefteå museum hanterar personuppgifter, läs mer här om GDPR (länk)

Dela din berättelse!

• Skriv, fota eller filma hur din vardag förändrats av viruset. Skellefteå museum vill bevara den här perioden för framtida generationer. Ingen historia är för liten eller obetydlig! Har du blivit permitterad, saknar du dina vänner, spenderar du mer tid utomhus? Fyll i din berättelse här under!
  • Dra filer hit eller
    Godkända filtyper: jpg, gif, png, pdf, doc, Max filstorlek: 20 MB.
      Vill du hellre ringa in ditt bidrag så går det också bra. Kontakta Asta Burvall på telefonnummer: 0910-73 55 22 eller mejla in till asta.burvall@skellefteamuseum.se
    • MM snedstreck DD snedstreck ÅÅÅÅ