Till Salu ?

Hur ser kulturarvspolitiken ut idag? Statens museer för världskultur besöker Skellefteå och bjuder in dig till sin presentation om inhemsk och global illegal handel med kulturarvsföremål. Välkommen till caféscenen Nordanå!

Presentation av Statens museer för världskultur

Statens museer för världskultur besöker Skellefteå bjuder in till en presentation om inhemsk och global illegal handel med kulturföremål. Vad ska du som turist tänka på under resan?

Eva Myrdal, senior forskare på Statens museer för världskultur
Kristina Friberg, avdelningschef Samlingar & dokumentation, Skellefteå museum
Robert Lindberg, flygplatschef Skellefteå Airport

Vi bjuder på kaffe och tilltugg, välkommen!

Datum: torsdag 14 november
Tid: 10.30
Plats: Nordanå caféscenen

Bilden visar fragment av Buddhahuvud, 200-400-tal. Evt. från det Buddhistiska klosterområdet Hadda, Afghanistan.

Statens museer för världskultur är en svensk statlig förvaltningsmyndighet. Myndigheten finns under Kulturdepartementet.