link down

Ekonomiassistent sökes

Skellefteå Museum AB söker ekonomiassistent

Skellefteå museum har ett regionalt ansvar för kulturmiljövård och museal verksamhet inom i huvudsak norra Västerbotten: Skellefteå, Norsjö och Malå kommuner. Museet har även regionalt ansvar för teknik- och industrihistoria efter år 1900.

Skellefteå museum är i en spännande fas just nu. Nyligen invigdes en ny permanent utställning, Storsia, museets största satsning någonsin och vi står i startgroparna för ytterligare en stor satsning tillsammans med Folkrörelsearkivet och Företagsarkivet.

Vår nuvarande ekonomiassistent går i pension och vi söker nu hennes efterträdare.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta brett och hantera löpande bokföring, momsredovisning, leverantörsfakturor, kundfakturering, månadsavstämningar och löneadministration. Du rapporterar till ekonomichefen.

Krav
Vi söker dig med ekonomisk utbildning på minst gymnasie- eller YH-nivå och med några års erfarenhet av att arbeta med likartade arbetsuppgifter.

Meriterande
Erfarenhet av att ha arbetat med Briljant redovisningssystem och Visma Lön.

Övrigt
Du är ansvarstagande, noggrann, har lätt för att prioritera och kan arbeta självständigt. Du har goda systemkunskaper samt goda kunskaper i svenska, både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
75%, tillsvidare, eventuellt möjlighet till utökad tjänstegrad. 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Eventuellt kan museet acceptera uppdraget såsom en konsulttjänst om du hellre vill arbeta för oss genom egen firma.

Lön
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 22 juni 2022. Skicka din ansökan till post@skellefteamuseum.se.

Vi behandlar ansökningar löpande under ansökningstiden.

För frågor rörande tjänsten:
Elin Söderlund, ekonomichef
elin.soderlund@skellefteamuseum.se