Föredrag: Lär dig söka i databasen Sofie

Forskarrum Nordanå har kvällsöppet till 20.00 varje tisdagkväll, för dig som inte har möjlighet att komma på vardagarna 12.00-16.00 eller söndagar mellan 12-16.00. Tisdagkvällar brukar också vara programkvällar med inbjudna föredragshållare eller museets egna berättare. Öppethållandet sker i samarbete med Skelleftebygdens släktforskare men alla är välkomna, du behöver inte vara släktforskare för att komma på Tisdagskväll i Forskarrum!

Föredrag: Lär dig söka i databasen Sofie

Roland Johansson, bildassistent på Skellefteå museum visar och berättar hur du söker i museets nya databas. Museets samlingar innehåller ca 4 miljoner bilder och negativ de flesta med anknytning till Västerbotten. Människor och byggnader och miljöer, företag och föreningar Roland hjälper dig att hitta det du söker ifrån din dator hemma eller i Forskarrum Nordanå.