Vernissage – Skellefteå fotoklubb tolkar Maja Åström

I den pågående utställningen Innerligt på Skellefteå museum möter du fotograf Maja Åström. Hon hade en förmåga att fotografera porträtt som fångade människan. Personen blev inte enbart ett objekt. Avslappnade leenden och finurliga blickar möter oss i Majas Åströms ateljé.

Om vernissagen

Hur fångar man en människa på bild utan att förlora närvaron? Skellefteå Fotoklubb har tolkat Maja Åström i egna porträtt där syftet var att försöka finna samma innerlighet som Maja Åström hade i sina bilder. Dialogvisning med Carina Hedlund från Skellefteå Fotoklubb och utställningsantikvarie Anna Lindfors, Skellefteå museum. Välkommen in och se vad det blev!

Deltagande fotografer i utställningen:
Christina Eriksson
Örjan Fredriksson